fbpx

Kui oled kaalunud oma koolituse või teenuse loomist, siis oled ilmselt märganud reklaame, mis lubavad kiiret ja lihtsat tulu. “Loo passiivne sissetulek!” ja “Teeni oma veebikoolitusega lisaraha!” kõlavad küll ahvatlevalt, aga kas sellise mõtteviisiga loodud koolitus tõepoolest aitab osalejal midagi õppida? Või jääb see pelgalt loenguks, mis ei jõua osalejale päriselt kohale ja mille tulemused kunagi praktikasse ei rakendu?


Õppijakeskne ja ajusõbralik lähenemine

Koolituse loomisel pole oluline ainult sisu, vaid ka selle esitusviis ja struktuur. Tänapäeval on palju kursuseid, mis ei arvesta inimaju toimimise põhimõtetega ning sageli õppijad küll kuulavad, kuid tegelikult ei omanda koolitusel räägitut. Info jääb meelde vaid hetkeks ja motivatsioon langeb kiiresti. Tegelikult võiks õppimine olla nauditav, efektiivne ja praktiline, pakkudes osalejatele enamat kui pelgalt infotulva.

Lisaks koolitustele, loome õppimiskogemusi ka üks-ühele konsultatsioonides, veebiseminaridel, coaching sessioonides ja muude taoliste teenuste käigus. Selle jaoks, et klienti või õppijat maksimaalselt toetada, on vaja need kogemused kujundada teadlikult ja stuktureeritult. Selle tegemiseks võta arvesse järgmised põhimõtted:

  • Seoste loomine: Aita kliendil mõista, kuidas uus teave seostub tema varasemate teadmiste ja kogemustega. See toetab aju võimet luua info mõistmiseks ja salvestamiseks vajalikke seoseid.
  • Uue info jagamine: Vähene hulk infot korraga ja erinevate meelesüsteemide kaasamine teeb asjad lihtsalt arusaadavaks ja meeldejäävaks. Esitle uusi ideid ja lähenemisi järk-järgult ja erinevates formaatides.
  • Praktiline harjutamine: See kinnistab uut teadmist ja suurendab enesekindlust selle rakendamisel ka väljaspool õpikeskkonda. Anna kliendile kohe võimalus õpitut rakendada.
  • Kokkuvõtte tegemine: Koonda õpitu lühidalt ja selgelt, aidates kliendil läbi mõelda ja sõnastada järgmised sammud.
  • Tähistamine: Tunnusta edusamme ja pingutusi – see hoiab motivatsiooni ja annab tunde, et kliendi teekond on olnud väärtuslik.


Üksnes lisatulu teenimine ei ole jätkusuutlik eesmärk

Kuigi kiusatus kursuste kaudu raha teenida on suur, tasub siiski meeles pidada, et pikaajaline edu põhineb tegelikult väärtusel, mida oma kliendile lood. Klient tunnetab sinu tõelist motivatsiooni ja kui see on suunatud vaid tulu teenimisele, võib see viia usalduse kaotuseni. Kui sinu teenus ei vasta tegelikele vajadustele, ei tule kliendid enam tagasi.

Kui aga lähened asjale kliendikeskselt, tõuseb nõudlus sinu teenuse järele ning paraneb klientide tagasiside. Rahulolevad kliendid soovitavad sind teistele ning naasevad sinu uute teenuste juurde. See kasvatab ka sinu enda rahulolu, võimendab professionaalset arengut ning lõpuks suureneb ka sinu sissetulek.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *