See aasta on olnud tegevusi täis – konverentsid, koolitused, töötoad ja kõikvõimalikud ettevõtlusüritused. Mu kalendris oli tihedalt üritusi ja kohtumisi ning lisaks veel hulgaliselt mõtteid, et mida teha või kus osaleda. Iga kogemus tõi kaasa uusi ideid ja ambitsioone, kuid aina rohkem tundsin end killustatult. Enesetutvustusest sai väljakutse – kuidas ometi võiksin lühidalt kokku võtta kõik need rollid, mida täidan? Aina enam tundsin, et tegelen kõigega, aga ei liigu edasi ja tundus võimatu kellelegi üldse seletada, et millega ma siis õieti tegelen.
Nagu paljudel väikeettevõtjatel, oli ka mul olemas minu nö Põhjatäht ehk sisemine suunitlus, miks ma ettevõtja teekonnaga üldse alustasin. Nüüd aga olid igapäevased rutiinid ja tegevused selle visiooni hägustanud. Katkematu rollide vahetamine tõstis uuesti esile ka läbipõlemise sümptomid, sest tegevuste nimekiri muudkui kasvas, aga kasvas ka rahulolematus, sest midagi suurt justkui ära pole teinud.
Seega otsustasin oma sünnipäeva eel oktoobri lõpus igapäevasest tööelust korraks tagasi tõmbuda. Sõitsin paariks päevaks kodust ära, jätsin kõrvale kõik tegemata tööd, et taasleida oma sisemist suunda.
Kaosest selguseni
Minu suurim väljakutse on pikalt olnud suuna valimine. Mul on palju huvisid ja ATH-ga inimesele kohaselt tegelen paljude erinevate asjadega, et hoida pidevat uudsustunnet ja mitte langeda rutiinidesse. Samas ärimaailmas tekitab see pigem segadust, kui inimestele jääb arusaamatuks, millega täpselt tegeled. Väljastpoolt saan pidevalt signaali, et keskenduda tuleb ühele niššile ja ei tohi teha kõike korraga. Aga miski minus ei ole suutnud seda aktsepteerida.
Oma retriidil küsisin endalt kõigi oma tegevussuundade kohta ühe küsimuse: keda ma sellega teenin?
See viis mind olulise taipamiseni – kõik minu tegevused liiguvad tegelikult ühes suunas, sest neid juhivad ühesugused väärtused, mis liidavad need ühtseks tervikuks.
Mõistsin, et need näiliselt vastuolulised ja üksteist takistavad tegevussuunad hoopis täiendavad teineteist ja on kooskõlas minu suurema visiooniga. Minu Põhjatäht ei vajanud fookuse kitsendamist, vaid minu huvide ampluaa aktsepteerimist ja ühiseks eesmärgiks suunamist.
Oskuste kaardistamine ja teenuste kujundamine
Selgema visiooniga asusin kaardistama iseenda ja oma tiimi oskusi. Tahtsin mõista, kuidas meie tugevused saavad aidata luua teenuseid, mis annavad klientidele tõelist väärtust ja toetavad ettevõtjate eesmärkide saavutamist.
Teenuste määratlemisel soovin luua lahendusi, kus ettevõtjad leiavad kõik vajaliku ühest kohast. Sageli on ettevõtjatel näiteks selge strateegia ja visioon ning coach’i või mentori abiga saadakse see veelgi selgemaks, kuid õigete inimeste ja ressursside leidmine nende elluviimiseks võib osutuda keeruliseks. Minu eesmärk on täita see lünk, pakkudes mitte ainult strateegilist tuge, vaid ka praktilist toetust, et visioon reaalsuseks teha.
Tahan pakkuda terviklikku lahendust, kus ettevõtja ei pea ise eraldi ressursse otsima – kõik, mida ta visiooni elluviimiseks vajab, on kättesaadav ühest kohast.
Enesejuhtimine ja stuktuuri loomine
Retriidi ajal oli minu suurimaks väljakutseks iseenda juhtimine. Mul oli selge visioon ja nimekiri teemaplokkidest, mida lahendama hakata, kuid keerukaks osutus ambitsioonika kava tasakaalustamine minu vajadusega paindlikkuse järgi. Leidsin end pidevalt plaanist kõrvale kaldumas ja muude asjadega tegelemas.
Selle asemel, et sundida end jäikade meetodite juurde, keskendusin iga päev kõige olulisematele eesmärkidele ja lubasin paindlikkust selle ümber. Leidsin toimiva tasakaalu: piirangutevaba struktuur. Panin paika sihi, kuhu ma tahan jõuda ja viis selleni jõudmiseks kujunes igal päeval vabalt ja sundimatult.
Edasiminek
Kuigi retriidilt tagasi tulles ootas mind hulk tegemata töid, olen elevil võimalusest hakata uusi strateegiaid ellu viima. Tahan, et ettevõtjad tunnevad end täielikult toetatuna – alates suurest strateegiast kuni väikeste detailide elluviimiseni. Selle selgusega olen valmis mitte ainult enda eesmärke saavutama, vaid ka päriselt võimestama ettevõtjaid nende strateegiate loomisel ja teostamisel.
Kas sina oled oma ettevõtte strateegia ja selleks vajalikud ressursid paika pannud?
Leave a Reply